62 sekundy - tyle trwa dobry filmik społeczny propagujący bezpieczeństwo na drodze


Niestety kolejny raz wszystko stworzone poza granicami naszego kraju co w mowie potocznej dla niektórych pewnie oznacza, że to nas, Polaków nie dotyczy, bo przecież my jeździmy super, a tamci nie potrafią. Wszak przecież kierownicę mają nawet po złej stronie... 

Z filmu dowiemy się, że liczba śmiertelnych wypadków z udziałem pijanych kierowców właśnie tam, a nie u nas drastycznie spadła. Ofiar było kiedyś 1640 rocznie, a dziś jest ich tylko 230. Mimo wszystko autorzy filmik nakręcili, bo uważają, że to i tak o 230 za dużo - mam nadzieję, że nie przestaną kręcić tego typu akcji nawet jak liczba ofiar zejdzie do zera.

Ta statystyka obrazuje nam jak bardzo takie kampanie przemawiają do ludzi. Oczywiście pod warunkiem, że są dobre. Tłuczenie, wpajanie bez przerwy do głów odbiorcom wszelakich mediów tych bardzo ważnych zasad odnośnie bezpieczeństwa, albo inaczej pokazywanie, że głupota jest głupotą przynosi dobre efekty.

Spróbujcie zgasić światło w pokoju, dać film na pełny ekran, wyciszyć się, obejrzeć go z pięć razy. Pomyślcie co by było gdybyście to Wy siedzieli za kierownicą.... pomyślcie co, kogo, ile byście mogli stracić...
AM
Strefa Kulturalnej Jazdy

Komentarze

  1. A my mamy marny smutny, drogi brzydki autobus;/// - albo beznadziejną kampanię odblasków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tega nam właśnie brakuje najbardziej, edukacji pod każdą postacią. To jak dzis wyglada edukacja pieszych i kierowców to skandal. Piesi chodza jak chca, kierowcy jeżdzą jak chcą, dlatego mamy tyle wypadków. A co do kampanii typu " zwolnij szkoda życia" czy " 10 mniej ratuje życie" dobrze że sa ale nie trafiaja do społeczenstwa. Moim zdaniem brakuje w nich trupów krwi i flaków, żeby dotrzec do społeczenstwa i sprawic, że choć na chwile to zapamięta i bedze w stanie sobie przypomniec taka kampanie gdy trzeba trzeba tym społeczeństwem porzadnie WSTRZĄSNĄĆ i tyle. te ugłaskane filmy nic nie daja

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz