Konkretny robol, czyli test Nissan NP300 Navara 2.3 dCi 190KM 4x4 Automat

Znana i bardzo popularna, a w zasadzie popularny Navara (bowiem na oficjalnej stronie Nissana zamiast NOWA Navara jest napis NOWY Navara, czyli to jednak on) na zdjęciu powyżej to najnowsza generacja od Nissana. Pierwszego pickupa Nissan wypuścił z fabryki ponad 80 lat temu, w 1935 roku, a testowy egzemplarz to już 12 generacja tego typu pojazdów w tej marce. Dokładnie jest to model NP300 Navara. Dlaczego NP300? Każdy nie europejczyk spyta dlaczego Navara? Pickup od Nissana na wszystkich kontynentach poza Europą nosi właśnie nazwę NP300

Wagon zwłaszcza na trasę, czyli test Hyundai i40 1.7 CRDI 7-DCT w nadwoziu typu kombi

Hyundai i40 Wagon zadebiutował w 2011 roku, a w 2014 przeszedł facelifting. Najbardziej rzucająca się zmiana to przedni zderzak, a dokładnie grill, który aktualnie posiada sześć kątów tak jak reszta nowych modeli koreańskiej marki. Mimo iż jest to już auto z kilkuletnim designem to wciąż jest świeże i pomimo upływu czasu może się podobać. 

Jak wymienić tylną wycieraczkę zwłaszcza w Renault Scenic I FL?

Teoretycznie wydawać by się mogło, że demontaż tylnej wycieraczki w samochodzie to pikuś i wystarczy coś tam zdjąć, coś odkręcić i zakręcić. Teoretycznie tak jest, ale sytuacja się nieco komplikuje, gdy ktoś nam uszkodzi wycieraczkę w sposób jak na zdjęciu.

Koniec roku, a czy koniec Twojego OC? Sprawdź!

Wielu kierowców traktuje ubezpieczenie OC dość powierzchownie, przypominając sobie o nim na dzień przed jego wygaśnięciem i zapominając od razu po przedłużeniu. Dla pewności warto nieco częściej sprawdzać, czy polisa jest ważna, ponieważ pomyłka może słono kosztować. Dowiedz się, dlaczego musisz mieć aktualne OC, co grozi za jego brak i jak nie przepłacić za jego kupno.

Co z tego, że kierowca jest winny. Potrącenie na przejściu dla pieszych w Pruszkowie.

Każdy pieszy myśli że jest nieśmiertelny, że auta zatrzymują się w miejscu jak tylko ten dotknie zebry. Niestety brak edukacji objawia się takimi filmikami na YT jak ten powyżej. Jest sporo wypadków to fakt, ale jak przeanalizujemy wszystkie faile, crashe i inne ,,promowane" i ,,trendy" filmy to wywnioskujemy, że większości tych wypadków by nie było gdyby nie upór, chamstwo, olewanie przepisów i brak zdrowego myślenia. Jedzie na czerwonym? Niech jedzie! Ja mam pierwszeństwo i ruszam... wprost pod tego pędzącego TIRa

Ciekawa propozycja zwłaszcza do miasta, czyli test Peugeot 2008 ALLURE 1.2 PureTech 110 KM S&S

Mały, oszczędny i ciekawy crossover z przeznaczeniem głównie do miasta to coraz częstsze kryteria podawane doradcy w salonie samochodowym. Czy Peugeot 2008 wpasowuje się w ten trend?

Bez kolców i na fali, czyli test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Rip Curl

,,Stare" auto z logiem szewronów na masce wciąż mające świeży wygląd.

Jak powinna wyglądać prawidłowa jazda na suwak? Właśnie tak!

Jazda na suwak poziom ekspert. Da się? Wystarczy chcieć! Często tamtędy przejeżdżam w godzinach porannych, kiedy wszystkim spieszy się do pracy, ale przy zachowaniu jak na filmie zawsze jakoś to idzie. Z racji tego, że zawsze spotykam w tym miejscu kulturę na drodze, postanowiłem to w końcu uwiecznić na filmie. 

Na drugą stronę, czyli edukacja pieszych poziom kuźwa ZERO!

W lewo, potem w prawo, potem znowu w lewo - tyle zazwyczaj wie przeciętny pieszy dreptejący w ruchu drogowym. Wie, że coś piszczy na asfalcie, ale nie wie który to samochód, a inaczej stwierdzając ,,gówno wie". Zna ledwie zwrot z okładki książki pt. ,,bądź bezpieczny na drodze i nie daj się zabić". Najgorsze jest w tym wszystkim jednak to, że pieszy w dupie ma swoją edukację, no bo po co się uczyć jak on wszystko dobrze wie. Bo przcież ktoś mu coś powiedział co sam niewiedział i ta prawda to też może być ,,gówno prawda". Niestety nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności - to jeden z fundamentów systemu prawnego. Po wszystkim tj. po przytuleniu swoich ciepłych kilkudziesięciu kilogramów do średnio 1500 zimnych, lodowatych i blaszanych kilogramów będących w ruchu jest już często za późno.