Alpine pokazuje pierwsze zdjęcia swojego seryjnego samochodu A110

Nietuzinkowy wygląd nawet jak na francuskie auto powinien sprawić, że pojazd ze zdjęcia stanie się dużą konkurencją choćby dla Alfy Romeo 4C.

Pan Arek, Łańcut

Zawsze szerokiej drogi i przyczepności życzę;)


AM
Strefa Kulturalnej Jazdy

Dynamiczny, oszczędny, przestronny, czyli kompromis w wykonaniu Renault Captur Energy TCe 120 Night & Day

Renault Captur to auto, które seryjnie jest produkowane od 2013 roku. Mimo kilku lat bryła pojazdu wciąż jest świeża. Dobre wykończenie, wygodne zawieszenie i atrakcyjna cena sprawia, że ten crossover segmentu B jest popularny na naszych drogach.

Motoryzacyjne i śmieszne nazwy miejscowości w Polsce

Poprzeglądałem troszkę google maps i sami zobaczcie co mi się udało znaleźć.

Intrygująca pszczoła, czyli test Nissan Juke Acenta 1.2 DIG-T 115KM

Nissan Juke nie jest świeżym autem tj. produkcję rozpoczęto w 2010 roku, a więc dobrych kilka lat temu. Co ciekawe podczas pierwszej prezentacji w Genewie w 2009 roku na tylnej klapie znalazło się oznaczenie Qazana zamiast Juke. W 2014 Juke przeszedł delikatny lifting. Zmieniono delikatnie pas przedni oraz tylny. W tym samym roku Nissan do oferty silnikowej Juke dodał jeszcze jedną jednostkę benzynową, która to była pod maską w mojej testówce.

Uterenowiony segment B, czyli test Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI 120 KM 6MT

Nazwa Active oznacza aktywny, a więc i20 w tej w wersji to auto dla ludzi, którzy nie boją, albo też nie będą się bać zjechać z głównej drogi by zapuścić się w leśne dukty czy inny lekki teren.

Pan Andrzej, Malec

Malec pozdrawia resztę Polski :)


AM
Strefa Kulturalnej Jazdy

Kupiłem i nie pasuje, czyli jak najlepiej zamawiać części samochodowe w Internecie? Najczęstsze i najgłupsze błędy popełniane przez kupujących na przykładzie najpopularniejszego w Polsce serwisu aukcyjnego.

Przeciętny obywatel naszego kraju potrzebuje chłodnicę wody do popularnej Astry G. Co robi? Wchodzi na najpopularniejszą polską ,,wyrzynarkę" i w szukajce wpisuje ,,Chłodnica wody Astra G". Otrzymuje listę wyników. Widzi kilkanaście stron i nie chce mu się czytać. Wchodzi w pierwszą lepszą aukcję albo sortuje po cenie i kupuje najtańszą. Wybiera opcje za pobraniem i czeka na kuriera. Na drugi dzień otwiera paczkę i dzwoni z bulwersem do sprzedawcy, że mu nie pasuje. Straszy negatywem i chce podmiankę oczywiście na koszt sprzedawcy bo to jego błąd. Prawda jest jednak niepojęta dla przeciętnego obywatela - okazuje się, że do jego modelu auta jest kilka rodzai chłodnic wody. Oporny na przekaz telefoniczny wystawia negatywa. Psuje bezpodstawnie opinię porządnej firmy. Jak zapobiec takiej sytuacji? Wystarczy trochę chęci. Lenistwo odpada. Sprzedawca ma ciężko, bo kupujący wie lepiej i nigdy się nie myli.

DarmowyPrzeglad.pl dla wszystkich, czyli relacja z wizyty w warsztacie samochodowym sieci Euromaster.

Ostatnio dość często mam w garażu auto testowe, więc bywa i tak, że Scenic tygodniami albo miesiącami stoi zaparkowany pod chmurką i przyznam szczerze, że go trochę zaniedbałem.

Nie wygląda, ale jest... tani, czyli test Fiat Tipo 1.6 AT 110KM

Nowy Fiat Tipo pierwszy raz został pokazany publiczności na targach w Stambule, Turcja. Co ciekawe na aucie zamiast Tipo widniało oznaczenie Aegea, ale ostatecznie w Turcji występuje pod nazwą Egea. Za wielką wodą w Meksyku Tipo sedan jest oferowany pod nazwą Dodge Neon III.

Stylowe kombi, czyli test Renault Talisman Grandtour Energy TCe 200KM EDC Initiale Paris

Król stylistyki w wersji kombi, który odwraca głowy na ulicach. Ciekawy stylistycznie z każdej strony, także z wewnątrz, a do tego wszystkiego bardzo komfortowy.

Co to jest korytarz (tunel / pas) ratunkowy? Jak się ustawić na autostradzie, ekspresówce gdy jest korek,zator, wypadek?

Korytarz ratunkowy to umowny pas ruchu przeznaczony dla pojazdów uprzywilejowanych czyli policji, straży pożarnej, karetki pogotowia ratunkowego ale także dla służb autostradowych, a nawet lawet i pozostałych służb, których zadaniem jest sprzątniecie miejsca wypadku i jak najszybsze udrożnienie korku.

Konkretna limuzyna, czyli test Mercedes-Benz E220D W213 194KM 9AT

Zanim auto trafiło do sprzedaży w 2016 roku prace nad nim trwały 4 lata. Ekipa składała się z 1200 inżynierów z całego świata. Powstało ponad tysiąc prototypów, które przejechały ponad 12 milionów kilometrów. Po kilku dniach mogę wybrać trzy słowa opisujące limuzynę z gwiazdą na masce - komfortowa, dynamiczna i oszczędna. Taka właśnie jest nowa E klasa W213.