Nieoficjalne gesty kierowców

Postaram się opisać kilka dotychczas przeze mnie najczęściej rozpoznawanych gestów wśród kierowców. Należy jednak pamiętać że te nieoficjalne gesty maja swoje odzwierciedlenie w taryfikatorze, znaczy po prostu że nie wszystkie są dozwolone. O tym czy można ich używać i kiedy, które tak które nie, zdecydujcie sami.

awaryjne” dziękuję, lub jeżeli jedziemy autem i widzimy auto na naszym pasie w oddali które ma włączone awaryjne, może to oznaczać że jest korek i wyprzedzanie czy też omijanie takiego auta nie jest bezpieczne. 
Awaryjne oznaczają również przepraszam.

lewy , prawy, lewy kierunkowskaz” albo odwrotnie, krótko pisząc kierunki włączane na przemian kilka razy, to również dziękuje choć rzadziej stosowane,

osobiście na dziękuję wolę awaryjne jeżeli oczywiście jedziemy np. w korku a poza nim lepiej awaryjnych nie stosować gdyż oznaczają niebezpieczeństwo i auta jadące za nami np. na autostradzie mogą zacząć gwałtownie hamować

Mignięcie kilkukrotne ,,długimi”, ostrzeganie przed różnymi niebezpieczeństwami, np. wypadek, choć w praktyce tak naprawdę dość często ostrzeganie przed kontrolą

Gadająca dłoń, oznacza że nie mamy włączonych świateł






AM
Strefa Kulturalnej Jazdy

Komentarze

  1. Mi tłumaczono:
    •pojedyncze miganie długimi: uwaga!/niebezpieczeństwo!/itd.
    •2-krotne mignięcia długimi: kontrola

    I rzeczywiście to się często sprawdza... pomijam już to, że niestety coraz rzadziej ktokolwiek miga :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, jprzypomniało mi się. Jescze jeden gest jest dość popularny i nie raz się z nim spotkałem. ehh, jakby to opisać... 'zataczanie kółek palcem wskazującym skierownym do góry' :P Chyba ma to symbolizować policyjnego koguta :D W każdym razie też oznacza kontrolę na drodze.

      Usuń
  2. tak rysowanie literki O oznacza kontrole radarową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście migam tylko wówczas, gdy ostrzegam o niebezpieczeństwie lub niespodziewanych utrudnieniach na drodze. Ostrzeganie o kontroli działa przeciwko nam samym - zatrzymanie przez policję wariata pędzącego na "podwójnym gazie" może uratować komuś życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to wypad z drogi konfidencie!

      Usuń
  4. Dziękowanie awaryjnymi? Spróbuj tak podziękować chociażby u Niemców na autostradzie. Zobaczysz jak pięknie wszyscy za Tobą zaczną mocno hamować :)

    Dziękuje się naprzemiennie kierunkami. Awaryjne oznaczają, że pojawia się niebezpieczeństwo na drodze i należy zacząć hamować. Nowsze samochody wręcz wyposażone są w system, który automatycznie włącza awaryjne przy mocniejszym hamowaniu z wyższej prędkości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram w pełnej rozciągłości - "strzał" lewo, prawo jest gestem zrozumiałym i respektowanym na drogach europejskich. Pozostaje jedynie ubolewać nad powszechnością nadużywania świateł awaryjnych przez naszych kierowców, przez co są mniej respektowane przez pozostałych uczestników ruchu, a to może kiedyś zgubić.

      Usuń
  5. jeżeli jedziemy w korku to myślę że i tak 99% procent kierowców bardziej rozpoznaje awaryjne, na autostradzie zgodzę się, albo ręka albo kierunki, choć bardziej też ręka, gdyż nie które auta migają kierunkami trzy 3 razy po doknięciu i wtedy może to być niezrozumiałe

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokladnie! Awaryjne jak sama nazwa wskazuje sluza do ostrzegania.

    Dziekowac nalezy pomiganiem kierunkami, kazdy dobry kierowca o tym wie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Własnie : Dziekujcie >> kierunkowskazami "lewo prawo lewo prawo" 90% kierowcow ze wschody tak robi Rus.Urk.Litv.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty