20 listopada 2018

Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0 280KM - szybka i ładna

Przez ostatnie dwa lata miałem do czynienia z ponad setką aut. Bywały takie, o których bez trudu się zapominało. Niebieska Alfa Romeo Giulia to auto, którego raczej nigdy nie zapomnę. Zalicza się do tych ulubionych o których ciągle się marzy. Czytając dalej zrozumiecie dlaczego to był taki udany tydzień, a tysiąc km w tym aucie to po prostu nic i ciągle było mi mało.

Testowany przeze mnie egzemplarz to coś ,,po środku" z katalogu. Coś między najsłabszą odmianą Giulii w dieslu mającej 160KM, a najmocniejszą wersją oznaczoną Quadrifoglio, czyli 2.9 V6 510KM. 
Niebieska Giulia ze zdjęć dokumentowała się dwulitrową jednostką benzynową mającą 280KM i 400Nm. Upragnioną setkę zobaczymy po odliczeniu nieco ponad 5 sekund, dokładnie 5,2s. Sami więc przyznacie, że niebieska Alfa to konkretna armata. Napęd na cztery koła Q4 i 8-biegowy automat sprawia, że niezależnie od rodzaju nawierzchni i pogody Giulia bardzo żwawo się odpycha wgniatając nasze plecy w komfortowe fotele, które poza tym, że są wygodne to świetnie trzymają cztery litery na odpowiednim miejscu. 1535 kg masy własnej i pojemność zbiornika paliwa 58litrów sprawia, że przy średnim spalaniu w okolicach 10l/100km przy dość dynamicznej jeździe Giulia posiada całkiem znośny zasięg.
Bardzo przypadł mi do gustu cały układ jezdny. Trzymając dłonie na wieńcu kierownicy pewnie czujemy auto. Kierowca w Alfa Romeo Giulia tworzy z pojazdem jedną całość. Niezależnie od naszego stylu jazdy, prowadzenie tego auta to czysta przyjemność.
DNA - oznaczenie trzech różnych stylów jazdy dostępnych na pokładzie Giulii. Trzy różne tryby to faktycznie trzy różne, odmienne i dające się odróżnić od siebie zachowania auta. Okrągły przełącznik tuż przy skrzyni biegów niczego nie udaje i zdaje sobie sprawę, że bywa niesamowicie potrzebny, gdy chcemy płynąć autem na autostradzie lub łykać ostre zakręty z zawrotną prędkością.
Tryb Dynamic, kiedy wiemy dlaczego nie kupiliśmy diesla. Tryb neutralny czyli Normal albo tryb Advanced efficiency przeznaczony jest dla tych, którzy kochają ekologię, mniejsze spalanie i swój portfel zwłaszcza przed dziesiątym. Każda literka na pokrętle to inna reakcja na pedał przyspieszenia, układ kierowniczy i mniej lub bardziej ostra praca skrzyni biegów. 
Na pokrętle jest jeszcze jeden magiczny guziczek - Alfa Active Suspension. Kiedy go wciśniemy w trybie Dynamic to aktywne zawieszenie nieco się utwardza zamieniając kierowcę w rajdowca.
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 to auto, które świetnie się sprawdzi jako luksusowa limuzyna na dalekie trasy. Weekendowe zakupy czy dynamiczna jazda po torze - naprawdę uniwersalne auto.
Kunszt sztuki zapierający dech w piersiach - tak można opisać niebieską włoszkę. Dość często ostatnio zmieniam tapetę w laptopie - za każdy razem na głównym planie Giulia tyle, że z innej perspektywy, w innym miejscu. Obłędny niebieski lakier, 19-calowe, ciemne felgi i żółte zaciski hamulcowe sprawiają, że Giulia potrafi odwrócić nawet najbardziej zawieszoną głowę na ulicy.
We wnętrzu panuje taka sama stylistyka jak na zewnątrz. Z jednej strony sport, a z drugiej komfort. Fotele niby twarde i ciasne, ale w dłuższych trasach i na dziurawych drogach także dbają o kierowcę i jego pasażerów. Krótko pisząc tu gdzie trzeba wszystko jest delikatne i miękkie, a tu gdzie to nie ma znaczenia ciut twardsze. Spasowanie na równie wysokim poziomie co cena, ale o tym za chwilę.
Mega mi się podoba przycisk start-stop znajdujący się na wieńcu kierownicy. Prawda jest taka, że jak wciśniemy go raz - START - to człowiek potem nie chce nacisnąć drugi raz i zawsze obiera dłuższą drogę do swojego celu.
Wspominałem już o tym, że to wygodne auto, prawda? Czasem w testowych suvach i innych większych gabarytowo autach nie zdarzało się aby było na pokładzie udogodnienie w postaci nawiewów dla pasażerów z tyłu, a tu proszę. Alfa Romeo Giulia dba o każdego pasażera. O ile z rozgrzaniem emocji nie będzie nigdy problemu o tyle podczas schładzania nawiewy się z pewnością przydadzą.
Bagażnik posiada 480litrów pojemności a po złożeniu siedzeń 1500l. Cóż tu więcej pisać. Pojemny, szybki i łatwy dostęp - tyle. Wymiary auta to 464,3cm długości x 145cm wysokości x 202,4cm szerokości. Tyle po raz drugi - to nie bus. 
Czy to auto ma minusy? Każdy kto się chce do czegoś przyczepić to się przyczepi. Mnie jako maniakowi motoryzacyjnemu doskwierał brak nadmiernemu hałasu. 2.0 pod maską i 4 cylindry o ile mają świetne osiągi to po prostu nie buczą, nie wyją, nie warczą tylko delikatnie pomrukują. To nie V6, a gdybym chciał uratować sytuację to po zakupie pomyślałbym o jakimś głośniejszym wydechu i wyeliminowałbym ten powiedzmy minus.
Marzenia kosztują. Najtańsza Alfa Romeo Giulia 2.0 280KM startuje od 202 800PLN. Za ciekawy set up trzeba zapłacić około ćwierć miliona. Czy warto? Skoro ten akapit zacząłem od słowa ,,marzenia" to z pewnością.
Niewiele jest aut z charakterem. Alfa Romeo Giulia z pewnością do nich należy.

Serdeczne podziękowanie dla Zamku Rycerskiego w Sobkowie za pomoc w realizacji zdjęć :)

Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0 280KM






































8 komentarzy:

  1. Piękne auto, prezentuje się naprawdę elegancko. Jak widać testy też poszły dobrze, mam nadzieję, że kiedyś będę miał możliwość się przejechać takim :) Czekam na kolejne wpisy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Alfa to wie jak samochody robić, najpiękniejsze sedany na świecie. Teraz nie mają sobie równych, i to mi się podoba. Bmw czy mercedes mogą tylko pomarzyć o takim designie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Giulia bardzo mi się podobała zawsze, jedna z najładniejszych Alf romeo moim zdaniem :) Osiągi też musi mieć niezłe. Wykończenie też jest świetne. Design z zewnątrz na plus.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda że tak bardzo jest po za moim zasięgiem. Nie ma chyba teraz równie ładnego pięciodrzwiowego auta. Cieszy mnie że alfa nie idzie za modą i nie tworzy crossoverów oraz suvów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę bez sensu ten model, skoro wersja quadrifoglio jest na prawdę świetnie wykonanym samochodem. Ten jest zbyt podobny. Średni zabieg moim zdaniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ma świetne alufelgi :D Dawno takich ciekawych nie widziałem. Ten model zapowiada się naprawdę bardzo ciekawie, chciałbym sobie kiedyś sprawić takie auto , ale to pewnie za ładnych parę lat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna Alfa, jak dla mnie nawiązuje mocno stylistyką do BMW w M-pakiecie. Świetny kolor lakieru i cudne felgi. Napewno przykuwa uwage na drodze. Pozdrawiam serdecznie z mojej audi a5

    OdpowiedzUsuń
  8. Alfa romeo przygotowuje naprawdę bardzo ciekawy wachlarz aut na rok 2019 :) Jest na czym zawiesić oko, jest jak zwykle na sportowo i tak ma być. Trzymam kciuki , aby ten model im wyszedł.

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpis szukaną frazę, następnie kliknij lupkę lub wciśnij enter