Mitsubishi Outlander i jego systemy bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo to jedno z głównych kryteriów mające duży wpływ na decyzję o zakupie nowego samochodu. Czym może pochwalić się Mitsubishi Outlander?


Wygląd auta to kwestia gustu, ale miało być o systemach bezpieczeństwa, więc pierwsza rzecz to konstrukcja nadwozia. W Outlanderze jest ona typu RISE. Jest to wzmocniona stal, którą trudniej zgiąć, a w razie wypadku czy choćby niewielkiej kolizji ma to istotny wpływ na bezpieczeństwo, ale także komfort zwłaszcza ten psychiczny kierowcy i jego pasażerów.

Zadaniem poduszki powietrznej w samochodzie jest przejęcie siły uderzenia w przypadku zderzenia pojazdu. Mitusbishi Outlander wyposażony jest w siedem poduszek powietrznych. Umiejscowione są one z przodu, w kierownicy oraz przed kolanami kierowcy oraz jedna po stronie pasażera w desce rozdzielczej. Ponadto na pokładzie są także zainstalowane kurtyny powietrzne, które mają identyczne zadanie jak pozostałe poduszki powietrzne..

Martwy punkt podczas jazdy to bardzo niebezpieczne miejsce podczas jazdy i to wtedy dość często dochodzi do stłuczek podczas zmiany pasa ruchu lub próby wyprzedzania, omijania przeszkody czy innego pojazdu. Outlander w lusterkach posiada taką ikonką, która się zapala w momencie gdy na pasie obok nas znajduje się pojazd będącym w naszym martwym polu. Jest to tzw. system monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, czyli BSW w skrócie. Poza zapaleniem się ikonki włącza się także sygnał dźwiękowy, kiedy wrzucimy w tej niebezpiecznej sytuacji kierunkowskaz.

Kierunkowskazy są po to by ich używać, a w długich trasach najlepiej robić przerwy co jakiś czas. Bywa tak, że jedziemy dość długo, często późnym wieczorem albo nad ranem. Chyba takie najbardziej męczący czas dla kierowcy to ten między pierwszą a trzecią w nocy - to właśnie wtedy najczęściej zasypiają kierowcy za kółkiem. Mitsubishi Outlander wyposażony jest system, który nazywa się LDW. Informuje on nas za pomocą sygnału dźwiękowego i informacją na wyświetlaczu, że właśnie zmieniliśmy pas ruchu bez użycia kierunkowskazu.
Parkowanie to nierozłączny element każdej nawet najkrótszej podróży z punktu A do punktu B. O ile na swoim dużym podwórku nie będziemy mieli z nim nigdy problemów o tyle parkując dużym autem jakim jest SUV musimy bardzo uważać, zwłaszcza na ciasnych osiedlowych parkingach, aby nie uszkodzić żadnego pojazdu. W Mitsubishi Outlander z pomocą i tutaj przychodzi kilka przydatnych systemów. Jednym z nich jest system kamer 360 stopni. Dzięki czterem kamerom umiejscowionym z przodu oraz tyłu, ale także po bokach na ekranie stacji multimedialnej widzimy bardzo dobrej jakości obraz, a dzięki temu zaparkujemy bez trudu na przysłowiową ,,żyletkę". 

Dojeżdżając autem do ściany czy innej przeszkody podczas parkowania także dochodzi czasem do ,,produkcji" wielu rys czy innych wgnieceń. Tutaj pomocny będzie UMS (asystent ruszania), który gdy tylko wykryje przeszkodę przed nami w bliskim odstępie to powiadomi nas o tym komunikatem na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym. Ponadto w jego posiadaniu będzie też moc silnika, gdyby komuś noga zrobiła się nagle ciężka i przypadkowo zbyt mocno wcisnęła pedał gazu.

RCTA to kolejny system bezpieczeństwa w Mitusbishi Outlander, który ostrzega o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Chodzi o to, że wycofują z danego miejsca parkingowe nie zawsze dobrze widzimy to co się dzieje, zbliża z lewej czy prawej strony bowiem zasłania nam widok auto zaparkowane tuż obok nas. W zderzakach są zainstalowane specjalne czujniki, które wykrywają ruch poprzeczny po wbiciu wstecznego biegu, a odpowiednie ikonki na pokładzie informują nas o tym fakcie.
Zwykły tempomat to nic innego jak zachowanie przed pojazd wybranej przez nas prędkości. W Mitsubishi Outlander ten system został rozszerzony i nazywa się ACC (Tempomat Adaptacyjny). Z przodu auta umieszczony jest radar, który monitoruje drogę przed nami. W momencie kiedy na naszym pasie nie ma żadnego pojazdu to tempomat utrzymuje ustaloną prędkość. Kiedy jadąc na włączonym tempomacie zbliżymy się, pojawi się przed nami pojazd, który będzie jechał wolniej od nas to ACC przyhamuje, zwolni nasz samochód zachowując bezpieczną odległość. Kiedy pojazd przed nami zatrzyma się to ACC zatrzyma także nasz pojazd.

Poza tym, że kierowcy nie przywiązują uwagi do ustawienia przednich świateł w swoim samochodzie to zapominają także zwłaszcza nocą na drogach poza obszarami zabudowanymi o tym by w porę przełączyć światła drogowe na światła mijania. Także tutaj Mitsubishi znalazło rozwiązania montując w Outlanderze automatyczne światła drogowe, które automatycznie są przełączane na światła mijania w razie wykrycia pojazdu przed nami. Drugi plus tego rozwiązania to fakt, iż kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, a to w nocy ma bardzo duże znaczenie, gdyż jest po prostu ciemno i oczy tak szybo się nie ,,oswajają".


Wpis powstał przy współpracy z www.autotest.com.plAutoryzowany Salon i Serwis Dealerski Mitsubishi Aleja Piłsudskiego 273, 05-261 Warszawa - Marki

AM
Strefa Kulturalnej Jazdy

Komentarze

Popularne posty