Kamera samochodowa to niezwykle użyteczny gadżet każdego kierowcy. Lepiej mieć swoją ,,czarną skrzynkę" i oby się nigdy nie przydała niż jej nie mieć a żeby choć raz była potrzebna. Wideorejestrator zdecydowanie ułatwia dochodzenie swoich roszczeń od pozostałych kierowców. Warto więc zadbać aby był jak najlepszej jakości. Vantrue to marka kamer samochodowych premium, gdzie jakość zdecydowanie przewyższa cenę.

23 czerwca 2019

Test Navitel E500 Magnetic

Jak się sprawdziła nawigacja z nietypowym mocowaniem?

10lat temu, w czasach kiedy fabryczna nawigacja w aucie kosztowała krocie, zakup niefabrycznej ,,mapy" nikogo nie dziwił. Obecnie nawigacje samochodowe to urządzenia, które są mocno wypierane przez smartfony chociaż wciąż mogą mieć przewagę nad telefonami.

Ta przewaga to często większy ekran chociaż nie zawsze. Mapy w nawigacjach działają w trybie offline i nie są uzależnione od zasięgu internetu. Moduły GPS w smartfonach są mniejsze, mogą mieć gorszy zasięg, a sam smartfon aby wydłużyć pracę na baterii rzadziej pobiera informacje z satelity. 

Dla mnie chyba najważniejszy argument przemawiający za tym, że nawigacja się przydaje to moment kiedy wjeżdżamy do obcego miasta, korzystamy z nawigacji w telefonie i nagle ktoś do nas dzwoni. Aplikacja się wyłącza, działa w tle lub zacina się i w efekcie końcowym błądzimy.

Kolejny docelowy klient to zawodowy kierowca autobusu lub ciężarówki, który musi uwzględniać w swoich przejazdach wysokości tuneli, wiaduktów oraz dopuszczalny tonaż na danym odcinku drogi.
Dane techniczne Navitel E500 Magnetic:

System operacyjny Windows CE 6.0 
Wyświetlacz: dotykowy TFT, 5″, rozdzielczość 800 x 480px 
Procesor: MStar MSB 2521, 800 МHz Pamięć RAM: 128 MB, DDR3 
Pamięć wewnętrzna: 8 GB 
Oprogramowanie: Navitel Navigator 

Nawigacja posiada zainstalowane mapy takich krajów jak:
Albania, Andora, Austria, Białoruś, Belgia, Bułgaria, Bośnia i Hercegowina, Cypr, Czechy, Chorwacja, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Gibraltar, Grecja, Węgry, Islandia, WyspaMan, Włochy, Kazachstan, Łotwa , Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Macedonia, Malta, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, SanMarino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Ukraina, Wielka Brytania, Watykan. 

Istnieje możliwość zainstalowania dodatkowych map.

Obliczanie czasu trasy: tak 
Komunikaty głosowe: tak 
Pojemność baterii: 1200 mAh Li-pol 
Zasilanie bezpośrednio w uchwycie: tak 
Auto-Start: po podłączeniu urządzenia do uchwytu 
Interfejs: USB 2.0 
Obsługa kart microSD: ~32 GB 
Gniazdo słuchawkowe 3.5 mm (mini-jack) 
Głośnik: 8 Ohm / 1,5 W 
Wymiary: 38 х 85 х 17 mm 
Waga: 177 g 
Antena GPS: wbudowana 
Sposób montażu: przyssawka (szyba -uchwyt); magnetyczne (nawigacja - uchwyt)

W pudełku poza samym urządzeniem znajdziemy uchwyt samochodowy, ładowarkę samochodową 12V, kabel mini-USB, dedykowany pokrowiec, rysik, gwarancję oraz instrukcję obsługi.

Navitel E500 Magnetic posiada procesor Cortex-A7 800MHz, który sprawia, że nawigacja działa płynnie, bez żadnych zwiech a to najważniejsze. System oparty jest na Windowsie CE 6.0. Pamięci wewnętrznej jest wystarczająco (8GB), a mimo to do dyspozycji mamy jeszcze slot na karty microSD do 32GB z przeznaczeniem na dodatkowe mapy czy inne multimedialne pliki.
Urządzenie samo w sobie daje poczucie solidnej konstrukcji. Plastikowa obudowa z przodu w kolorze czarnym, natomiast tył posiada matową teksturę, które nie tylko nie zbiera odcisków palców, ale przede wszystkim nie odbija promieni słonecznych, które mogłyby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka.
Na obudowie od góry mamy przycisk On/Off. Z przodu jest wskaźnik naładowania baterii i oczywiście wyświetlacz. Bok obudowy to port audio mini jack 3.5 mm., slot micro SD, port mini-USB. Na drugim boku znajdziemy port mini-USB. Z tyłu obudowy mamy ukryty rysik, głośnik, uchwyt magnetyczny oraz przycisk restart.
Najpierw montujemy uchwyt do szyby. Następnie samo urządzenie mocowane jest do uchwytu za pomocą magnesów. Taki montaż, zaczepienie urządzenia trwa dosłownie sekundę. Ładowarka wpięta jest bezpośrednio pod uchwyt więc nie musimy za każdym razem podpinać i wypinać kabla ładowania - nie niszczy się w ten sposób także gniazdo ładowania. Może nie taka skomplikowana sprawa, ale to spore ułatwienie jeżeli ktoś zechce zamontować nawigację w późnych godzinach wieczornych. Ładowanie urządzenia odbywa się za pomocą pinów. Dodatkowo uchwyt przestaje pobierać energię po 15 sekundach od wykrycia braku podpiętego urządzenia.
Mnie najbardziej zastanawiała siła magnesu na wyboistej drodze. Oczywiście to też przetestowałem. Zarówno wyboista droga jak i mocne przyspieszanie, hamowanie czy zakręty nie sprawiły, że urządzenie odłączyło się choćby na chwilę.
Interfejs urządzenia jest bardzo minimalistyczny i mi to się podoba. Bez nikomu niepotrzebnych grafik i innych animacji. Do instrukcji nawet nie zaglądałem, a wszystkie funkcje znałem już po kilku minutach klikania w ekran.

5" ekran nawigacji posiada rozdzielczość 800x400, który w zupełności jest wystarczający do tego aby można było wszystko czytelnie podczas jazdy odczytywać. Sam wyświetlacz jest bardzo czytelny nawet w upalny dzień, a to z pewnością jest dużym plusem. 
Dotykowy ekran z łatwością obsługujemy palcem, przynajmniej ja nie miałem problemu aby moimi grubymi paluchami trafiać w odpowiednie acz duże ikonki, litery itp. W razie jednak gdyby użytkownik preferował inny sposób dotykania to do dyspozycji mamy wcześniej wspomniany rysik, który jest chowany do obudowy urządzenia.
Z nawigacją jeździłem nie tylko po głównych, popularnych drogach, ale także małych uliczkach w niewielkich miejscowościach i nigdy mnie nie zawiodła. Gdy zbliżamy się do zakrętu czy skrzyżowania na naszej trasie to nawigacja sama przybliża maksymalnie mapę aby nie przegapić żadnego manewru.
W nawigacji mamy też możliwość wyboru jakim pojazdem się aktualnie poruszamy.
Nawigacja Navitel E500 Magnetic ma zainstalowane mapy 47 krajów europy, które działają w trybie offline. Duży plus za dożywotnie, darmowe aktualizacje do czterech razy w roku.
Navitel E500 Magnetic posiada także wbudowany transmiter FM, który może przenieść dźwięki z nawigacji lub ulubioną muzykę do głośników samochodowych.

Navitel Navigator Update Center czyli program dedykowany dla użytkowników Navitela za pomocą którego dokupimy dodatkowe mapy lub zainstalujemy aktualizacje w banalny sposób.

Plusy
+ intuicyjne menu, 
+ wiele map w zestawie, 
+ dożywotnia aktualizacja, 
+ mnogość funkcji,
+ atrakcyjna cena 

Minusy: ciężko znaleźć takowe w sprzęcie, który można nabyć w sklepach od 279zł

Navitel E500 Magnetic to urządzenie, gdzie jakość przewyższa cenę. Nie zawiesza się, nie gubi zasięgu i przyjemnie prowadzi do celu. Jeżeli ktoś szuka czegoś wartego uwagi to z pewnością powinien wziąć propozycję od Navitela pod uwagę.

Test Navitel E500 Magnetic








4 komentarze:

  1. Ciekawy post, fajny test. Tylko zastanawiam się czy w dzisiejszej dobie smartfonów z aplikacjami i możliwością pobrania map offline jest to dobre rozwiązanie, posiadanie kolejnego urządzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomocny post, zastanawiam się, czy nie kupić sobie taki
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Useful article, thank you for sharing the article!!!

    Website bloggiaidap247.com và website blogcothebanchuabiet.com giúp bạn giải đáp mọi thắc mắc.

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpis szukaną frazę, następnie kliknij lupkę lub wciśnij enter

Kasyno z darmowymi spinami zawsze przyciągały nowych graczy, gracze otrzymują free spins za rejestrację lub jako ekskluzywny bonus od www.casino-online24.pl. Graj w kasyna bez weryfikacji online w www.bet-kasyno.info. Blog motoryzacyjny 2021 - kultura na drodze to priorytet.