Kamera samochodowa to niezwykle użyteczny gadżet każdego kierowcy. Lepiej mieć swoją ,,czarną skrzynkę" i oby się nigdy nie przydała niż jej nie mieć a żeby choć raz była potrzebna. Wideorejestrator zdecydowanie ułatwia dochodzenie swoich roszczeń od pozostałych kierowców. Warto więc zadbać aby był jak najlepszej jakości. Vantrue to marka kamer samochodowych premium, gdzie jakość zdecydowanie przewyższa cenę.

19 marca 2020

Rowerzysta nie ogarnie przepisów bo nie musi. Zacznie się uczyć jak zacznie płacić


Gdyby taki numer odwalił kierowca to szybciutko po tablicach odpowiednie służby by go odnalazły i wręczyły kawałek kartki z napisem mandat.

  • Udział rowerów na ulicach Warszawy to około 3% w transporcie niepieszym 
  • Ciekawi mnie ile wykroczeń można by zarejestrować w statystykach gdyby rowery posiadały tablice rejestracyjne

Transport Warszawa:
  • Prywatne auta - 32%
  • Transport publiczny - 47%
  • Ruch pieszy 18%
  • Ruch rowerowy 3%

Czasami odnoszę wrażenie, że typowy dojazd dla rowerzysty to kilka czerwonych świateł, kilka przejazdów po przejściu dla pieszych, raz jezdnią slalomem miedzy autami , później DDR , następnie kawałek chodnikiem, a na finiszu 3 przystanki autobusem zajmując miejsce dla wózków i już gotowe - dotarł do pracy jakże bezpieczny i przyjazny otoczeniu rowerzysta.

Polecam wciąż na czasie artykuły, link-tutaj oraz link-tutaj.

Większość rowerzystów nie zna przepisów. Jeśli ich nie zmotywujemy to z pewnością nie zaczną się ich uczyć i respektować.

  • Według policyjnych statystyk nieschodzenie z roweru na przejściach dla pieszych jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków z udziałem cyklistów.

Pamiętam jak kiedyś rzucił mi się w oczy artykuł redakcji Warszawa W Pigułce w którym opisywali swój eksperyment pt. ,, Ilu rowerzystów zejdzie z roweru przed przejechaniem przez pasy?". Poniżej cytat.

Mierzyliśmy ruch w godzinach wieczornych przez 60 minut. Wynik? 185 rowerzystów. 180 przejechało przez przejście bez zsiadania z roweru. - link tutaj.

Wynik nie napawa optymizmem.

Sam również kiedyś zrobiłem mały eksperyment.


i widok tej samej ścieżki z innej perspektywy


Rowerzyści nie mają hamulców. Zielone na powyższym zdjęciu to obszar który monitoruje 99% rowerzystów. Tylko 1% dostrzega to co się dzieje na czerwonym polu. Tak, niestety tylko jeden procent, a może i mniej. 

W miejscu gdzie zrobiłem to zdjęcie patrzyłem na reakcję rowerzystów. Na prawie trzydziestu naliczonych tylko 1 zwolnił spoglądając na boki. Stałem nieco dalej i aż zatrzymałem go by sobie spytać dlaczego i pogratulować myślenia. Odpowiedział, że zawsze tak robi, nawet jak ma pierwszeństwo i średnio raz w tygodniu dzięki temu unika przysłowiowej gleby. Dodał standardowy tekst o tym, że na cmentarzu leży wiele osób, które miały pierwszeństwo - nie sposób się z tym nie zgodzić. Na sam koniec ciekawej rozmowy zadałem mu jedno pytanie - czy ma prawo jazdy - odpowiedź była twierdząca.

Anonimowość, którą obecnie dysponują rowerzyści, zachęca ich wręcz do łamania prawa i zachowań ryzykownych. Kierowcy regularnie zalewają internet nagraniami nieodpowiedzialnych rowerzystów, zupełnie nie przejmujących się czymś takim jak brd. Popełni wykroczenie to ciężko go znaleźć, a jak już znajdą to uprawnień nie zabiorą.

Publikowanie komentarza

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpis szukaną frazę, następnie kliknij lupkę lub wciśnij enter