Weryfikujemy fakty i mity związane z wymianą i montażem akumulatora samochodowego.
Niska temperatura uszkadza akumulatory
To najpopularniejszy mit, ponieważ tak naprawdę uszkodzenie akumulatora powodują letnie upały. Usterka ta ujawnia się dopiero zimą, kiedy temperatura spada. Dlatego warto przed tym okresem sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora.
Montaż akumulatora jest łatwy i można go wykonać samodzielnie
To tylko częściowo prawda, która dotyczy raczej starszych modeli samochodów. Wówczas należy pamiętać o kolejności odłączania i podłączania klem oraz zabezpieczeniu baterii przed obluzowaniem. Jeśli jednak mamy do czynienia z nowoczesnym pojazdem, potrzeba dodatkowo sprzętu, który podczas wymiany akumulatora utrzyma napięcie w instalacji samochodu.
Aby wymienić akumulator, wystarczy znać jego podstawowe parametry
To mit, ponieważ na rynku mamy obecnie kilka rodzajów akumulatorów. Najstarsze to kwasowe,
w których należy uzupełniać elektrolit i regularnie je ładować. Obecnie popularne są akumulatory żelowe oraz AMG, wymagające specjalistycznych prostowników lub ładowarek.
Wysoka cena wymiany akumulatora?
To z pewnością mit, zwłaszcza dzisiaj, gdy wiele samochodów wymaga podtrzymania napięcia podczas wymiany akumulatora. Co więcej, w profesjonalnym warsztacie możemy dowiedzieć się,
że mamy niesprawny alternator lub inne urządzenia, które go rozładowują, „kradnąc prąd”.
Lepiej zamontować akumulator o większej pojemności
To tylko pozorna prawda, ponieważ parametry akumulatora zostały określone tak, by zaspokajał on apetyt wszystkich urządzeń w samochodzie. Z drugiej strony jest on doładowywany przez alternator, który został dobrany do pojemności akumulatora. Instalując zbyt dużą baterię, możemy sprawić, że nigdy nie będzie ona wystarczająco naładowana.
Akumulator należy wymieniać co 4-5 lat
To sytuacja idealna, ale tak naprawdę należy regularnie sprawdzać napięcie i prąd spoczynkowy akumulatora. Można to zrobić samemu lub przynajmniej przed zimą oraz wiosną w serwisie. Wówczas może się okazać, że nasz akumulator wytrzyma znacznie dłużej.
Lepiej wymienić akumulator w serwisie niż kupować prostownik
To prawda. Zwłaszcza, że nowoczesne akumulatory żelowe czy AMG wymagają utrzymania odpowiednich parametrów ładowania przez cały czas, czego nie zapewni tani prostownik. Cena wymiany akumulatora nie przekracza zaś ceny zakupu dobrej ładowarki CEK lub prostownika. Przy okazji serwis sprawdzi nam sprawność alternatora oraz innych urządzeń.
Inter Cars to największy importer i dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych oraz innych pojazdów użytkowych w Europie Środkowo – Wschodniej.
Dysponuje ponad 250 punktami sprzedaży co zapewnia szybkości i dostępność logistyczną wszystkich towarów i usług. W projekty Inter Cars wchodzą m.in.:
Battery Point - platforma, na której znajdziesz najlepszy akumulator dla Twojego samochodu i umówisz się na profesjonalną wymianę w najbliższym warsztacie.
Motointegrator to wyszukiwarka serwisów samochodowych i usług motoryzacyjnych dla kierowców. Narzędzie promocji i komunikacji z klientem dedykowane warsztatom. Z Motointegrator.com współpracuje ponad 14 500 warsztatów w 8 krajach w Europie, w tym 10 000 warsztatów w całej Polsce.
Bardzo przydatny wpis! Warto wiedzieć jak prawidłowo odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie, zwłaszcza, że tutaj kolejność jest bardzo ważna. Musimy zapamiętać, kiedy najpierw podpinamy plus, a później minus.
OdpowiedzUsuńJedna z rzeczy, których nienawidzę robić. Akumulatory potrafią płatać figle i naprawdę źle się je montuje.
OdpowiedzUsuńPrawda, wymiana akumulatora jest często zdradliwa, ale koniec końców to nie aż takie trudne. Regularnie jeżdżę kamperem i przekonałem się, że akumulatory do kampera to dopiero jest przeprawa. Sam wpis świetnie napisany - krótki i treściwy ;)
OdpowiedzUsuńBardzo pomocny wpis
OdpowiedzUsuńA zamówiliście już wycieraczki samochodowe? Niedawno nawet natrafiłam na dosyć dobrą ofertę i co ważne wybór wycieraczek też jest dosyć duży
OdpowiedzUsuń