Jazda na suwak ... ale o co chodzi ?

O tym już było na blogu jakiś czas temu ale dziś swój wolny czas poświęciłem na stworzenie animacji która ma za zadanie przybliżyć kierowcom metodę jazdy na suwak która jak wiemy nie jest popularna w naszym kraju.

Najważniejsze do zapamiętania:

-   wpuszczamy auta na przemian,
-  dojeżdżamy do końca pasa który się kończy i dopiero wtedy próbujemy zjechać (czekamy aż ktoś nas przepuści) na ten po którym da się jechać dalej,
-  nie jeździmy dwoma pasami,
-  nie tamujemy ruchu


Link do poprzedniego materiału odnośnie jazdy na suwak







AM
Strefa Kulturalnej Jazdy



11 komentarzy:

  1. Na ul. Żelaznej z uwagi na przebudowę skrzyżowania ruch na wysokości dworca PKP zwęża się z trzech pasów do jednego - środkowego. Jadąc od ul. Żytniej/Grunwaldzkiej lewy pas (dalej środkowy) jest "zabity". Akurat jadę wiaduktem - lekki slalom z uwagi na cudowne zwężenie - na wiadukcie z lewego na prawy po to by ten prawy stał się dalej pasem lewym - kto jechał wie o co chodzi. Potem siłą rzeczy trzeba się "wbić" na ten środkowy. W myśl zasady jazdy na suwak (którą w 100% popieram) jadę do samego końca. I tutaj zwrócę się TYLKO do tych sfrustrowanych ze środkowego pasa (tego zabitego). Gdybym w myśl waszej zasady miał stanąć grzecznie w kolejce na szarym końcu to i tak nie miałem takiej możliwości. Dlaczego? Bo sznurek samochodów sięgał miejsca wcześniej niż zjazd z wiaduktu. Więc niby co miałem zrobić? Zablokować zjazd z wiaduktu? Stanąć na choince i czekać aż mnie ktoś łaskawie wpuści?

    Pozdrawiam jeżdżących na suwak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram, niestety dla niektorych to trudne do zrozumienia. Niby proste a jednak w glowach wiekszosci siedzi ze to cwaniakowanie a nie jazda na suwak....

      Usuń
  2. Dziś rano, ul. Krakowska remont północnej części zapadniętej drogi. Ruch przeniesiony na południową część. I co? Jadąc od Krakowa zwężenie - kierowcy już wiedzą. Przecież już od tygodnia remont więc trzeba się ustawić od razu na prawym w 300-400 metrowym korku. A ty spróbuj nie wiedzieć o tym remoncie (ja wiedziałem), spróbuj się znaleźć na lewym pasie od tak przez przypadek (ja jechałem lewym z pełną świadomością). Teraz ja "cwaniak" do tych pokornych z prawego koreczka. Weźcie sobie jutro po pachołku ustawcie na końcu korka wyłączając kolejną część jezdni (przecież nie wolno nią jechać bo się kończy nieważne że 400 metrów dalej). Wtedy korek stanie się jeszcze dłuższy, potem jeszcze dłuższy, itd. Tym sposobem zablokujecie skrzyżowanie z ulicą Fabryczną. Tu chodzi o blokowanie skrzyżowania za sobą. Ale was nic nie obchodzi co się za wami dzieje. Dla was ważne jest to by przypilnować "cwaniaka" z lewego pasa aby go nie wpuścić, bo przecież "ja swoje wystałem".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no cóż są ludzie i ludziska, osoby, które mają prawo jazdy i te które umieją, potrafią jeździć

      Usuń
  3. w Niemczech takie zachowanie jest na porzadku dziennym :) Tutaj jesli wyjezdzasz z podporzadkowanej to bardzo czesto ludzie Cie puszczaja. Podobna sytuacja jest na pasach, gdzie kierowcy zatrzymuja sie, gdy tylko widza, ze ktos zbliza sie do przejscia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednym słowem pełna kulturka.... trzeba coś w końcu zmienić by i tutaj tak było :)

      Usuń
  4. Czy można gdzieś kupić naklejkę promującą jazdę na suwak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albin StrefaKulturalnejJazdy8 maja 2014 15:13

      Raczej nie, ale moją z bloga mogę wysłać, a oznacza ona wszystko co związane z kulturą, co było opisywane na blogu, w tym także jazda na suwak.

      Usuń
  5. Te 4 samochody spokojnie mogły wcześniej wjechać na prawy pas i cała kolumna bez zwalniania jedzie dalej, ale nie - muszą spowolnić ostatnie samochody stosując suwak, dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego, że to przykład ... a może 100 m dalej jest skrzyżowanie które będzie zablokowane przez takie 4 auta? ludzie myśleć!

      Usuń
    2. a może dalej są 3 pasy i autostrada?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...