5 maja 2019

Test Hyundai i30 Fastback 1.6 CRDI Premium, czyli kompakt, który cieszy nie tylko oczy

Wersja Fastback ,,trzysiedzstki" Hyundai`ja to coś dla tych, którzy kochają sedany bądź potrzebują nieco więcej miejsca dla swoich pasażerów oraz ich bagaży. Ładne, praktyczne i nawet ekonomiczne.
Dłuższy o 11,5cm, niższy o 30mm, mniejszy prześwit o 5mm, większy bagażnik o 55l - chodzi oczywiście o porównanie do wersji hatchback,
Patrząc na auto z boku widzimy fajną bryłę która ma ładnie opadający przód oraz tył auta. Mimo, że testówka była z klekotem pod maską to jednak konfiguracja ze zdjęć może się podobać.
Bagażnik w Hyundai i30 Fastback posiada 450 litrów pojemności co jest sporą zaletą wbrew pozorom tego niedużego kompaktu. Pod płaską podłogą znajdują się jeszcze przegródki abyśmy mogli posegregować zakupy, a na samym dnie, acz na szczęście w bagażniku a nie pod podwoziem znajdziemy ekstra koło które to lepiej oby nigdy nikomu nie było potrzebne.

Wersja Fastback jest sztywniejsza od hatchback`a co daje lepsze prowadzenie zwłaszcza w zakrętach. Kiedy dodamy do tego świetną pozycję za kierownicą, którą dzięki szerokiemu zakresu regulacji bez trudu dopasujemy pod siebie to mamy super auto na każdą trasę. Zamieńmy klekota na wersję N Performance 275KM, a także trasa po torze będzie dawała niesamowitą frajdę.
Jeśli chodzi o materiały użyte do wykończenia wnętrza to są identyczne jak w wersji hatchback, czyli elementy miłe w dotyku, z przyjemną fakturą acz w dolnych miejscach twarde. Generalnie nikt nie maca elementów wykończenia choćby deski rozdzielczej więc w zasadzie najważniejsze jest to, że nic nie piszczało ani też nie skrzypiało na nierównościach.
Miejsca z tyłu nie ma za wiele. Jest wystarczająco, ale pamiętajmy o tym, że to i30, a nie i40 czy inny suv. Dla wygody osób podróżujących z tyłu mamy podłokietnik z uchwytami na napoje, źródła światła a nawet przydatne w letnie upalne bądź chłodne zimowe dni, nawiewy. Mała rzecz, ale ma spory wpływ na komfort podróżowania.
Z przodu o jakiejś ciasnocie także mowy być nie może. Wersja Premium na ulotce, a w praktyce oznacza to elektryczny fotel kierowcy, szyberdach i kilka innych dodatków umilających życie za kółkiem.
Fotele dobrze trzymają w zakrętach przez co nie latamy po aucie jak mucha po pustym polu. Kierownica jak to już Hyundai mnie przyzwyczaił dość dobrze i pewnie leży w dłoniach. Cały system multimedialny gra naprawdę przyzwoicie, a cała obsługa wszystkiego jest na tyle intuicyjna, że bez czytania instrukcji obsługi wystarczy nam kilka chwil na parkingu, aby dokładnie wiedzieć co i kiedy wcisnąć.
Pod maską testowanego egzemplarza znalazł się wspomniany wcześniej klekot. 1.6 CRDi posiada 136KM 280Nm. Średnio dynamiczne osiągi (10,1s do 100km/h) skutecznie rekompensuje niskie zużycie paliwa, które oscyluje w okolicach 6.5L/100km. Oczywiście można być bardziej eko i uzyskać znacznie mniejszy wynik lub docisnąć na autostradzie do maksymalnej dozwolonej i wynik podskoczy jeszcze o litr. 
Na pokładzie znalazła się opcjonalna automatyczna siedmiobiegowa skrzynia biegów. Nie jest ona jakoś szczególnie szybka ale przy tym silniku pod maską zupełnie to nie przeszkadza wszak to nie rajdówka stworzona na tor, a coś eko. Automat 7-DCT kosztuje 9100zł dopłaty - o rajdowej jeździe raczej nie ma mowy, ale dla wygody warto.
Cena egzemplarza testowego to wydatek 119 100zł. Bogata opcja sporo kosztuje, ale to przecież przez względy ekonomiczne.
Wersja Fastback jest tylko trochę droższa od Hatchback, ale moim zdaniem większy kufer wart jest swojej ceny.
Hyundai i30 Fastback to bardzo udane auto zarówno pod względem technicznym jak i stylistycznym. Cena tutaj jest zdecydowanie adekwatna do jakości. Przyczepić na siłę można się do skrzyni biegów - mogłaby być chociaż ciut bardziej dynamiczna, ale z drugiej strony nie jest to wersja ,,rajdówka" a coś ekonomicznego. Na duży plus, szeroki zakres regulacji dla kierowcy - bez trudu znajdziemy optymalną, ulubioną pozycję. Rozsądne spalanie, spory bagażnik, zawieszenie dobrze wybierające nierówności to kolejne mocne plusy i30 fastback. 

Ważniejsze dane techniczne:
Silnik 1.6 CRDi 136KM 280NM
Skrzynia automatyczna 7-biegowa 
Osiągi 10,1s do 100km/h 
Średnie spalanie6,5L/100km 
Masa własna 1517kg 
Dł.Szer.Wys. 445,5cmx179,5cmx142,5cm 
Zbiornik paliwa 50L 
Bagażnik 450L
Cena egzemplarza testowego 119 100zł

Galeria zdjęć Hyundai i30 Fastback


















Prześlij komentarz

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpis szukaną frazę, następnie kliknij lupkę lub wciśnij enter